15 Νοεμβρίου 2020. 

αφορά:

α. Χρήσιμες πρώτες πληροφορίες για τη λειτουργία του σχολείου το επόμενο διάστημα

β. Πληροφορίες σχετικές με τα προσωπικά δεδομένα κατά τη διάρκεια της σύγχρονης εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης.

 


3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω «Νικόλαος Πολίτης»

Φίλοι γονείς/κηδεμόνες

Για μια ακόμα φορά είμαστε στην εξαιρετικά δυσάρεστη θέση να αποχωριστούμε τους μαθητές μας, να αποχωριστούμε τα «παιδιά» μας.

Ακριβώς τη στιγμή που όλοι μας – μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς –

είχαμε αρχίσει να βρίσκουμε τον βηματισμό μας, σε αυτές τις πρωτόγνωρες σχολικές ημέρες, ελπίζαμε ότι θα μπορέσουμε να υπερκεράσουμε τις δυσκολίες και τελικά να επιστρέψουμε σε ομαλές συνθήκες τόσο στην καθημερινότητά μας όσο και στο σχολείο.

Δυστυχώς όμως οι εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας και της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων μας επανέφεραν στη σκληρή πραγματικότητα του Μαρτίου.

Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020 και για δύο εβδομάδες (αρχικά) τα Σχολεία όλων των βαθμίδων της χώρας θα παραμείνουν κλειστά (αναστέλλεται η λειτουργία τους) και τα μαθήματα θα συνεχιστούν:

  • Καθημερινά με την Εκπαιδευτική Τηλεόραση από τις 09.00 π.μ.
  • Και  από την ΤΕΤΑΡΤΗ 18 Νοεμβρίου 2020 τόσο με σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, όσο και ασύγχρονη, καλύπτοντας τη διδακτέα ύλη, σύμφωνα με το κάτωθι πρόγραμμα:

Ώρα

  Από

  Έως

14:10

14:40

14:50

15:20

15:30

16:00

16:10

16:40

16:50

17:20

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν στην διάθεσή τους (όπως, ίσως ήδη γνωρίζετε) τα email όλων των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας, μέσω των οποίων θα σας κοινοποιηθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα του κάθε Τμήματος ανά Ώρα και Ημέρα για το διάστημα της αναστολής λειτουργίας των σχολείων.

Επίσης μέσω αυτών των email θα σας κοινοποιηθεί και ο σύνδεσμος με τον οποίο οι μαθητές θα μπορούν να εισέρχονται στην ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας του κάθε εκπαιδευτικού για το μάθημα.

Κρίνεται σκόπιμο οι μαθητές/τριες να συνδέονται πριν από την έναρξη των μαθημάτων για την υλοποίηση δοκιμών (μικρόφωνο, εικόνα, ήχος κ.λπ.), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ομαλή υλοποίησή τους.

Παρακαλώ να ενημερώνεστε τακτικά από τα email σας για τις κατευθύνσεις των εκπαιδευτικών  καθώς και τις οδηγίες από την Διεύθυνση του Σχολείου, η οποία συνεχίζει κανονικά την διοικητική της λειτουργία.

Οι επόμενες δύο ημέρες θα είναι σημαντικές για την οργάνωση του όλου εγχειρήματος. Ζητώ τη συνεργασία, την κατανόηση και την υπομονή όλων.

Όπως και την περίοδο του Μαρτίου, έτσι και τώρα, δεν πρόκειται να μείνει κανείς μαθητής χωρίς εκπαιδευτική υποστήριξη.

 

Χρήσιμες (πρώτες) πληροφορίες

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε το Πρόγραμμα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης αρχικά για την Δευτέρα 16/11 και την Τρίτη 17/11/2020:

https://www.ert.gr/eidiseis/ellada/kinonia/ekpaideytiki-tileorasi-programma-2

 

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Ενημέρωση μαθητών/τριών, Εκπαιδευτικών και Γονέων/Κηδεμόνων

 

Κατ’ εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 («ΓΚΠΔ») και του Ν. 4624/2019, σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων στο πλαίσιο της διαδικασίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων («ΥΠΑΙΘ»), ως Υπεύθυνο Επεξεργασίας.

Τα προσωπικά δεδομένα (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου επικοινωνίας) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από το ΥΠΑΙΘ και την εκάστοτε σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών κατ’ εντολή του. Σκοπός της επεξεργασίας είναι η επικοινωνία των εκπαιδευτικών μαζί σας και ο συντονισμός της διαδικασίας της παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Κατά τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (οι μαθητές/τριες) εισάγουν στην ειδικά παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης συνεργαζόμενου με το ΥΠΑΙΘ παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι τυχαία- εικονικά, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων. Συστήνεται να συνδέονται μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) και όχι μέσω εφαρμογής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι συλλέγονται μόνο τα συγκεκριμένα προσωπικά τους δεδομένα.

Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των τεχνικών ζητημάτων, που ανακύπτουν και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Τα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν: α) τη διεύθυνση IP, β) το αναγνωριστικό "User Agent", γ) τον τύπο υλικού, δ) τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος, ε) την έκδοση διακομιστή - πελάτη, στ) τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση), ζ) την έκδοση εφαρμογής, η) τις υλοποιηθείσες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ), θ) τις πληροφορίες σύσκεψης: i) τίτλος, ii) ημερομηνία και ώρα, iii) συχνότητα, iv) μέση και πραγματική συχνότητα, v) ποιότητα, vi) ποσότητα, vii) δραστηριότητα δικτύου και viii) συνδεσιμότητα.

Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον (αρ. 6 §1 περ. ε ΓΚΠΔ), δηλαδή το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης υπό καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συνδυαστικά με την εκπλήρωση έννομης υποχρέωσης του Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 §1 περ. γ ΓΚΠΔ), η οποία προβλέπεται στο αρ. 63 του Ν. 4686/2020. Ειδικά όσον αφορά στα μεταδεδομένα, χρησιμοποιούνται περαιτέρω για σκοπούς αποκλειστικά ερευνητικούς ή/και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν. Νομική βάση της εν λόγω επεξεργασίας είναι η συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 παρ. 1 περ. γ ΓΚΠΔ), όπως αυτή τίθεται από τη διάταξη του αρ. 1 πδ 18/2018, δηλαδή η διενέργεια στατιστικών αναλύσεων-ερευνών στο πλαίσιο της αποστολής του να αναπτύσσει και να αναβαθμίζει συνεχώς την παιδεία.

Τα προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, θα διαγραφούν μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Τα προσωπικά σας δεδομένα, που είναι ήδη αποθηκευμένα στα συστήματα του ΥΠΑΙΘ λόγω της ιδιότητάς σας ως μαθητών/τριών ή γονέων/κηδεμόνων, θα διατηρηθούν όπως ορίζεται στις σχετικές Πολιτικές του ΥΠΑΙΘ. Τα μεταδεδομένα που δημιουργούνται διαγράφονται μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021.

Εφόσον έχουν καταχωρηθεί τα πραγματικά στοιχεία των μαθητών/τριών (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ονοματεπώνυμο) στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν), μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων και εναντίωσης στην επεξεργασία αυτών (μόνο όσον αφορά στα μεταδεδομένα) με υποβολή αίτησης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι δεν ικανοποιήθηκε κάποιο αίτημά τους, έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (http://www.dpa.gr), Λ. Κηφισίας αρ. 1-3, ΤΚ 115 23, Αθήνα, τηλ. +30-210 6475600, φαξ +30-2106475628.

Για οποιοδήποτε σχετικό ζήτημα μπορούν οι μαθητές/τριες να επικοινωνούν με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ (ΥΠΔ/DPO) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

 

Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Καλή Δύναμη και Υγεία σε όλους

Με Εκτίμηση

Χρήστος Τσιατσιάνας

Διευθυντής